Czy sushi jest zdrowe?

25.10.2018


Czy sushi jest zdrowe?
 

W dzisiejszych czasach coraz bardziej zwracamy uwagę na to co jemy.
Jeśli chodzi o sushi, nawet nie wyobrażacie sobie ile wartościowych
składników odżywczych ono zawiera.

C:\Users\Ania\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_9528.jpg

 

Jest niskokaloryczne


Sushi jest sycące, ale niskokaloryczne. Ryż jest źródłem węglowodanów złożonych, które dostarczają nam energii. Mimo to porcja sushi zawierająca ok. 10 kawałków, która nasyci prawie każdego to ok. 450- 600 kalorii. To znacznie zdrowsze niż 200 gramowy stek. Należy oczywiście, jak zawsze, uważać z ilością jedzenia.
 

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega- 3

Produkty używane do przygotowania sushi są niezwykle zdrowe. Przede wszystkim dlatego, że owoce morza i ryby zawierają wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które występują w tłustych rybach takich jak łosoś, makrela, seriola, ale również tuńczyk czy kraby. Ich działanie polega na wspomaganiu pracy mózgu i układu krążenia, zapobieganiu zawałowi i rozwojowi miażdżycy poprzez obniżanie poziomu „złego” cholesterolu, przeciwdziałaniu zakrzepom, normalizowaniu ciśnienia krwi,spowalnianiu starzenia się organizmu, mają też działanie antydepresyjne i przeciwzapalne. Hamują również procesy nowotworowe. Jak widzicie, same zalety!

C:\Users\Ania\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_9841.jpg

 

Białko, aminokwasy


Białko ryb w sushi jest lekkostrawne i łatwo przyswajalne ze względu na niską zawartość tkanki łącznej. Tauryna, aminokwas występujący np. w mięsie krabów czy krewetkach, stabilizuje ciśnienie krwi. Ma również działanie przeciwmiażdżycowe.
 

Witamina A


Znajdziemy ją we wszystkich rybach i owocach morza. Poprawia wzrok, zapobiega jego zmęczeniu i powstrzymuje proces starzenie się oczu. Poprawia również wygląd i sprężystość skóry.
 

Witaminy z grupy B


Witaminy z grupy B znajdziemy w nori, ryżu i rybach.

B1- Jest niezbędna dla prawidłowej pracy układu nerwowego

B2- Reguluje funkcjonowanie błon śluzowych i nabłonka

B3- Utrzymuje w dobrej kondycji skórę i zapewnia jej ładny koloryt

B6- Koi podrażnienia skóry i pomaga walczyć z trądzikiem, bo reguluje pracę gruczołów łojowych. Jest niezbędna do wytwarzania czerwonych krwinek, przeciwciał i hormonów. Podnosi odporność organizmu i korzystnie wpływa na układ nerwowy

B12- Uczestniczy w tworzeniu czerwonych krwinek oraz materiału genetycznego. Ma duży wpływ na przemiany metaboliczne tłuszczów i węglowodanów, funkcjonowanie układu nerwowego, zapobiega zaburzeniom wzrostu
 

Witamina C

Witaminę C znajdziemy między innymi w wasabi, warzywach, ale  również w zielonej herbacie, którą popijamy w trakcie jedzenia sushi.
Witamina C ma działanie przeciwzapalne. Jest jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy, które mają działanie odmładzające i antynowotworowe. Zdaniem Japończyków regularne picie zielonej herbaty wspomaga leczenie ponad 60 schorzeń! Co ciekawe, zielona herbata z pierwszego parzenia ma działanie orzeźwiające i pobudzające, z drugiego parzenia- relaksujące i uspokajające. Jest również zalecana przy odchudzaniu.

C:\Users\Ania\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_9570-2.jpg

Witamina D


A właściwie prowitaminy D2 (zawarte w warzywach) i D3 (zawarte w tłuszczu ryb). Pod wpływem słońca dochodzi do ich przemiany w witaminy D2 i D3, które regulują wchłanianie wapnia i fosforu z jelit, dbają o prawidłowy stan kości i zębów, wpływają również korzystnie na naszą odporność.
 

Witamina E

Witamina E zawarta m. in. w rybach chroni serce i układ mięśniowy.
To kolejny antyutleniacz o wyjątkowej mocy. Uniemożliwia wolnym
rodnikom niszczenie włókien kolagenowych, od których zależy
jędrność skóry. Witamina E to wieczna młodość!

C:\Users\Ania\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_9599.jpg

Błonnik

Błonnik zawarty w nori i warzywach, w tym również w marynowanym imbirze, który spożywamy pomiędzy porcjami sushi w celu oczyszczenia kubków smakowych, ma działanie oczyszczające jelita i zapobiegające nowotworom. Uważa się, że odpowiednia zawartość witamin A, E, C
oraz błonnika w diecie chroni przed chorobami nowotworowymi.

C:\Users\Ania\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0306-2.jpg

 

Jak widzicie sushi jest nie tylko niezwykle smaczne, ale również bardzo zdrowe. Nie bez przyczyny mieszkańcy Japonii, w której sushi jest tak powszechne, są najbardziej długowiecznym narodem. Dieta jest jednym z ich sekretów długiego życia w zdrowiu.  
 

Zachęcamy Was więc do  smakowania sushi i picia zielonej herbaty!
 

Zespół Sushi Baru Plac Unii 1